|
Ok1-266244 viewsPrzemeblowanie na stacji w Ełku... Wszystkie parowozy są szykowane do wyjazdu w różne części Polski.
Ok1-266, parowóz wyprodukowany przez Maschinenbauanstalt F. Schichau, Elbing/Westpreußen w 1921 roku jako pierwszy zmienił, po 19 latach, miejsce postoju. Parowóz większość czasu pracował w Szczytnie, w 1978 roku został skreślony z inwentarza w Ostrołęce, gdzie od 1987 do 1996 roku stał jako pomnik. W tym roku został przewieziony do Ełku do muzeum, które jednak nie powstało... Teraz, po wielu latach znów zmieni miejsce pobytu. Ciekawe, jaki czeka go los...
11.08.2014r.
|
|
Ok1-266236 viewsJuż na końcowym etapie formowania składów, które niedługo opuszczą Ełk...
11.08.2014r.
|
|
Ok1-266247 viewsTym razem od strony kotła (Vulcan-Werke Stettin 3660/1920).
Najstarszy wrak stojący w Ełku jest szykowany do transportu...
Parowóz ten w 2005 roku zakupiło Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei za symboliczne 1000 złotych. Do 2014 roku parowóz ten mimo to stał w rządku wraków na bocznicy ełckiej stacji. Z owego rzędu został wyciągnięty 5 września 2014 roku przez BR285-130 należącą do Lotosu i przestawiony na widoczny na zdjęciu tor. Do dnia dzisiejszego, tj. do 14 września, parowóz stoi w tym miejscu. Pewnie w niedalekiej przyszłości wyruszy do nowego miejsca.
5.09.2014r.
|
|
Ok1-266263 viewsNajstarszy wrak stojący w Ełku jest szykowany do transportu...
Parowóz ten w 2005 roku zakupiło Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei za symboliczne 1000 złotych. Do 2014 roku parowóz ten mimo to stał w rządku wraków na bocznicy ełckiej stacji. Z owego rzędu został wyciągnięty 5 września 2014 roku przez BR285-130 należącą do Lotosu i przestawiony na widoczny na zdjęciu tor. Do dnia dzisiejszego, tj. do 14 września, parowóz stoi w tym miejscu. Pewnie w niedalekiej przyszłości wyruszy do nowego miejsca.
EDIT. Parowóz został wywieziony do Skierniewic w 3 częściach na naczepach tirów w nocy z 25 na 26 września 2014 roku.
12.09.2014r.
|
|
|
|